Matmarket.se - Terms of Use - Användarvillkor
M&R Handel AB
Organisationsnummer: 559213-9710
Adress: Sockenvägen 371, 12263 Enskede
E-post: Info@matmarket.se
Telefon: 0760-292 731
1. Allmänt
Matmarket.se är en hemsida som säljer matvaror på nätet. Endast representant för företag och privatpersoner som har fyllt 18 år kan handla hos oss. Varor som är beställda på hemsidan skickas till den adressen som kund har angivit vid registrering. Om du som kund önskar att få din beställning levererad till en annan adress än det som är redan registrerat hos oss, måste du ange detta i sista steget i din beställning och ange ny leveransadress för just den beställningen.
2. Leverans och avgifter
Alla beställningar över 1299 kronor är helt fria från leveransavgift, detta avser hela Storstockholm och det gäller även om frakten inom Stockholm och andra städer. För övriga beställningar som ligger under 1299 kronor tillkommer en leveransavgift. Alla hemkörningar sker i bestämda dagar som du kan se och välja på kalendern i sista steget av din beställning. Hemkörningar sker mellan kl 11-17 på dagen som du väljer att få din leverans i.
Det är oerhört viktigt att man befinner sig på plats under den tidpunkten man har bestämt för sin leverans. Är man inte på plats för att ta emot sin beställning under den bestämda tiden kommer chauffören att lämna matkassarna vid dörren/porten. I denna fall ansvarar inte matmarket.se för eventuella förlust, skador eller annat som kan hända din matkasse.
Matmarket.se levererar även dina beställda matprodukter till hela Sverige med hjälp av DHL och POSTNORD paket. Detta innebär att ditt paket skickas till din närmaste postombud.
- Varubrev Ekonomi: Till din postlåda eller dörr klimatkompenserat. Leveranstid: 3–4 vardagar. Paketet delas ut i postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Leveransen är klimatkompenserad.
- MyPack Collect: Hämta hos ombud eller i paketbox. Leveranstid: 1 vardag* **. Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox. Ombud: Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via sms/email. Paketbox: Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via PostNord App och Mobilt BankID. Du aviseras via PostNord App och via sms/email. *Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. PostNord levererar må–fr i hela landet. **Till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Vid retur av DHL eller POSTNORD paket ska man hämta ut paketet först och sedan skicka tillbaka, eventuella returavgifter och returkostnader kan förekomma. Detta innebär att du som kund kan bli debiterad upp till 399 kronor när ett paket skickas tillbaka vid ånger.
3. Ombokning/Avbokning och ändringar
När en order läggs på hemsidan så får man en bekräftelse på sin angivna mail. Alla ändringar i beställningen samt kring leveransen ska i sådana fall ske senast klockan 23:59 under samma dag som order är lagd. Med anledning av hög belastning och antalet av beställda varor så kan det förekomma att vissa produkter tar slut för tillfälle hos oss på Matmarket.se.
I detta fall kommer vi att ersätta just den produkten med en likvärdig produkt. I fall ersättningsprodukten är dyrare kommer vi att stå för mellanskillnaden men om ersättningsprodukten är billigare än den produkten som ni har beställt så kommer ni att få tillbaka mellanskillnaden.
4. Priser och erbjudanden
Priserna som finns på hemsidan är alltid inklusive moms och uppdateras kontinuerligt och prisändringar kan förekomma på matprodukter som vi erbjuder på matmarket.se. Kampanjer och erbjudanden gäller under en begränsad tidsintervall på vissa bestämda produkter.
5. Ångerrätt och Reklamation
Vi på matmarket.se följer distansavtalen enligt konsumentverkets allmänna bestämmelser. Kund har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förutsatt att varan är oanvänd och oskadad inom 14 dagar. Eventuella kostnader kan förekomma för upphämtning av ångrade produkter, dock kan det finnas undantag för vissa matprodukter när det gäller ångerrätt och reklamation.
Finns det fabriksfel på varor du har fått hem eller saknas det produkter på din beställning ska du omedelbart kontakta oss via info@matmarket.se. I detta fall kommer matmarket.se att debitera kunden och det sker till det kortet som kunden hade betalat sitt köp med. Återbetalningen sker inom 30 dagar.
6. Betalning, Faktura & delbetalning
Payment is made through the selected payment method at the Cashier. The payment method is provided by Bambora together with partners.
Card payment is accepted by Visa, Mastercard and Maestro.
Debit of your debit card takes place immediately when you pay with your card and the currency is SEK, ie Swedish Kronor. In collaboration with Walley, we offer invoices and installments. The service is based on a one-time credit that enables an easy and secure payment of your purchases through invoice or partial payment. More information and complete terms and conditions about Walley payment methods can be found at Walley.se
The invoice has a due date of 14 days. After the purchase has been completed, the invoice will be sent to your population registration address. You can then choose to pay the full amount at once or apply to divide the payment into smaller parts by logging in to Walley.se. To be able to use the service, you must be resident in Sweden and at least 18 years old at the time of purchase. Payment methods are only available to private individuals and as a lender we assume that you have managed your financial commitments and have a good payment history.
A credit check is performed in connection with a credit purchase, which means that a credit report is obtained. Credit information taken by Walley does not affect your credit rating and can not be seen by others who request credit information about you, such as banks. In the event of late or non-payment, a late fee and default interest will be charged.
7. Behandling av dina personuppgifter (GDPR)
När du som kund registrerar dig på matmarket.se och godkänner våra villkor så lagrar vi dina uppgifter i vår databas för att kunna följa upp och erbjuda vår service.
Enligt personuppgiftslagen har du som kund alltid rätt till att kunna kräva en kopia och underlag av den informationen vi har sparat om dig.
Du kan alltid begära en korrigering eller borttagning av information som finns av dig som kund i vårt register. Informationen som du registrerar används av oss och våra partners för att kunna genomföra betalningstransaktioner och leveranser.
Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till en tredje part. Vi på matmarket.se reserverar oss rätten att kunna upphäva ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar och vill använda sig av våra fakturatjänster.
8. Force majeure
Det kan förekomma omständigheter och situationer som vi på matmarket.se kommer inte kunna påverka som dessutom är utom vår kontroll. Krig, trafikolycka, polisavspärrningar och liknande händelser är exempel på omständigheter som orsakar att vi inte kan hålla oss till det vi har lovat till våra kunder. Under dessa situationer har vi på matmarket.se inte begått någon form av avtalsbrott.
9. Eventuella tvist
Vid eventuella tvister vill vi på matmarket.se i första hand kunna lösa detta med våra kunder. I annat fall hänvisar vi alltid till allmänna reklamationsnämnden, vi följer alltid deras rekommendationer.